18 september 2008

Langt inn i statistikken

Det har gått en stund siden forrige post, og det skyldes i all hovedsak at jeg i begynnelsen av denne uka var jeg i Ljubljana, Slovenia på tjenestereise, som det heter i staten når man er på jobbrelatert reise. Nærmere bestemt var jeg på 19th International Workshop on Household Survey Nonresponse, og hvor spesialisert slike samlinger kan bli, fremgår av tittelen på bidraget jeg var medforfatter av: "An attempt to assess the effects of a nonresponse follow-up survey on nonresponse- and measurement errors in the Norwegian ESS". Det er vel strengt tatt få av innleggene som gir særlig mening for de uinnvidde. Og jeg er selvsagt noe ambivalent til hvor meningsfullt jeg synes dette er for mitt vedkommende.

Ljubljana virker å være en fin by, lange konferansedager til tross, og jeg kunne gjerne tenkt meg å reise tilbake dit igjen. Men da skal jeg definitivt legge opp en annen reiserute. Reisens viderverdigheter er verdt en bloggpost i seg selv og følger i morgen eller en annen dag.

Ingen kommentarer: