26 mai 2009

Tid for tennis

Det er bare å innrømme det; jeg har fått fullstendig dilla på tennis. Det begynte så smått for fem år siden da jeg bodde i Spania og så en svært ung Rafael Nadal nesten slå ut verdensener Lleyton Hewitt på hjemmebane i en av de første rundene av Australian Open. Så har jeg sett litt kamper nå og da, men særlig de to siste årene, etter hvert som Nadal har kommet opp på høyden av den en gang så suverene Roger Federer. Finalene mellom de to i Australia i vinter og under fjorårets Wimbledon er allerede klassikere. Sistnevnte regnes som en av tidenes beste tenniskamper.

I vår har jeg fått sett en del av Masters-turneringene i Indian Wells, Miami og Monte Carlo. Akkurat nå pågår en av de fire prestisjefulle Grand Slam-turneringene, French Open - eller Roland Garros som den egentlig heter. Og jeg følger med på live-oppdateringen på nettsiden der og hos BBC. Og i juli begynner Wimbledon på gress. Fine greier.

Men skal man følge med på tennis, må man ty til utenlandske medier, som nevnte BBC, spanske sportsaviser eller ATP-siden. Aftenposten har iblant og iblant ikke resultatservice (varierer faktisk i løpet av en turnering!). VG presterer som forventet; siste tennisartikkelen der i gården har overskriften "Tennistalent (17): - Puppene mine plager meg".

EDIT: Her hadde jeg opprinnelig lagt inn lenke til VG-saken, men jeg hadde glemt Twingly som sørger for at denne posten da kommer automatisk opp på den VG-siden. Så i kveld har jeg hatt 20 ganger så mange treff på bloggen min som vanlig, så godt som alle via den VG-saken. Jeg tipper brorparten klikket seg inn på saken ut fra kodeordet "Puppene", og ikke "Tennis". Og det var jo ikke meningen å forlede disse videre til bloggen min. Jaja. Jeg legger i stedet ut lenke til VGs temaside for tennis, så kan de som primært er lesere av denne bloggen finne VG-saken selv om de vil. Og se at jeg også var litt urettferdig overfor VG; de har tross alt en god del tennisartikler fra French Open.

EDIT igjen:... og ser til min store ergrelse at Twingly fortsatt lenker til meg.
-

1 kommentar:

Emil sa...

Har ni Rybakfeber i Norge, så har vi Robinfeber! Riktig bragdmatch av Robin Söderling att slå ut Nadal på Roland Garros, och ska sanningen fram så hade vi börjat resignera att Borgs, Edbergs och Wilanders glansdagar inom svensk tennis var över sen länge...