27 april 2009

Endelig regn

Jeg vaaknet i morges til lyden av regn. Og ikke bare et saant lite duskregn som det har vaert et par kvelder disse to maanedene som foelge av sterk varme og kondens og slikt. Nei, et ordentlig skybrudd faktisk. Deilig! Og det er saa bra for landet, med alle disse skogbrannene og uttoerkede vannmagasinene.

Ellers er jeg overrasket over den enorme oppmerksomheten det er hjemme om svineinfluensaen / swineflu / influenza de porcina. Samme oppmerksomheten har det ikke her. Vel skriver man om det i avisene, og paa flyplassene bruker ansatte munnbind og setter munnbind paa reisende som kommer fra Mexico. Men det er ikke registrert noen tilfeller her, og heller ikke i "bufferlandene" Guatemala og El Salvador.

Man er mer opptatt av denne presidenten som proever aa faa laget en ny konstitusjon og gjoere Honduras til et land som politisk ligner paa Venezuela, Bolivia og Ecuador. Og man er opptatt av en stadig stigende arbeidsloeshet, som foelge av finanskrisen og at presidenten satte opp minsteloennen i desember. Eller den voldsomme kriminaliteten; annenhver time blir et menneske myrdet i dette landet, senest paa loerdag var det regnskapets time for et gjengmedlem i samme bydelen som jeg bor i.

Blir nok en omstilling aa komme tilbake til norske forhold igjen. Men jeg kjenner jeg er ganske klart til aa reise naa. Og alt i alt ser det ut som jeg skal komme meg greit hjem til fredag, svineinfluensa til tross.
-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Velkommen tilbake! Her er vi klare for tørketid. Spørs om vi klarer å nyte vårdagene nå som vi har frykten for svineinfluensaen hengende over oss til en hver tid. Vi får gjøre et forsøk.

Einar sa...

Takk for det.

Jeg har fått en del svineinfluensarelaterte spørsmål siden jeg kom tilbake fra et Mexico-nært land, ja. Tror nok vi skal klare å nyte våren alle sammen.