12 februar 2009

K-k-k-kaldt!

Du vet det er kaldt når du kjenner nesehårene fryse mens du går på ski innover Lillomarka. Men da har du tross alt valgt å utsette deg selv for det.

Noe annet er det å sitte på jobb med fingervanter fordi du ikke kan stole på varmeanlegget i et kontorbygg som ble ferdigstilt for snaut to år siden. Det var nok mye som gikk "fort og gæli" da byggebransjen gikk på høygir. Forleden dag var det en artikkel i Dagens Næringsliv der StatoilHydro sa at de er usikre på inntjeningen framover fordi de må oppgradere en masse installasjoner og deres erfaring er at førstearbeidet til verft og byggmestere er så slett at utbedringer må gjøres både én og to ganger.

Hva slags leveringsdyktighet er dette:
Tid? Tja.
Kvalitet? Pøh.

Og yrkesstoltheten...

Nei, jeg kjenner litt for mange som jobber i byggebransjen til at jeg skal legge meg ut med dem. Men jeg fryser. På et kontor i Oslo sentrum. Og jeg lever ikke i en roman av Arne Garborg eller Knut Hamsun.
-

Ingen kommentarer: