11 desember 2008

Hallelujah

Skamløse cover-versjoner av Leonard Cohens "Hallelujah" vil åpenbart ingen ende ta. Idol-artistene er de mest skamløse, tenk bare på de såkalte gitarkameratene med 50 prosent andel idolikere. I Storbritannia har noen nå blitt så lei at de har organisert en protestaksjon på nettet for å fremheve tidenes suverent beste cover av "Hallelujah", nemlig den av Jeff Buckley. Forhåpentligvis vil Buckley toppe de britiske singellistene frem mot jul - og ikke en eller annen vinner av et eller annet talentprogram på TV.
-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Et aldri så lite amen. Sangen er ødelagt. Kanksje den kan repareres om vi får høre Buckleys verson nok ganger? For meg må nok sangen ligge død enda noen år før jeg kan gi Jeff muligheten til å uttrykke sitt credo.

Einar sa...

Når du sier det, så er det sant at jeg ikke hører på Buckleys versjon lenger heller. Ille.

Husker jeg var på en konsert med Susanna and the Magical Orchestra for noen år siden. Svært bra konsert, helt til ekstranummeret: Hallelujah. Jeg ble bare oppgitt og lei meg. Siden ble den endog spilt inn på platen "Melody Mountain". Har ikke hørt den.