11 oktober 2008

Noen nettsurfoppdagelser

Jeg har hatt en del nettadresser liggende som jeg tenkte jeg kunne skrive bloggposter om, men det har gått såpass lenge at ideene har ebbet litt ut, så jeg lister dem like godt opp i en og samme post:

Ikea hacker: Folk forteller og illustrerer alternative bruksområder for Ikea-møbler.

Glossario tipografico: En blogg om skrifttyper.

Armchair archaeology: En artikkel i The Economist om at GoogleEarth og lignende brukes av til å gjøre arkeologiske oppdagelser - og det av vanlige folk som meg.

U.S. Supreme Court's global influence is waning: En artikkel i International Herald Tribune om at USAs høyesterett ikke lenger er premissleverandør eller forbilde for utviklingen innen politiske og sivile rettigheter. Må være tungt for dem å innse.

Og her er musikkvideoen til Radiohead-låten "Reckoner":

Radiohead - Reckoner - by Clement Picon

-

Ingen kommentarer: